Nie dla słodkich napojów gazowanych

Ostrzeżenia o zagrożeniach związanych z konsumpcją napojów pojawiły się już w 1942 roku, kiedy Amerykańskie Stowarzyszenie Medyczne ds Żywności i Żywienia wydało następujące oświadczenie: z punktu widzenia zdrowia jest to pożądane aby wprowadzić ograniczenie wykorzystanie cukrów przez spożycia słodzonych napojów gazowanych i cukierków, które mają niską wartość odżywczą. Rada uważa, że byłoby to w interesie zdrowia publicznego podejmować wszystkie z możliwych praktycznych środków pozwalających ograniczyć spożycie cukru w​​jakiejkolwiek formie, w której nie można łączyć go w zasadniczych proporcjach z innymi przykładami produktów spożywczych o wysokiej jakości odżywczej. Jednak w skutek intensywnych działań marketingowych nadal ciągniemy do tych napojów. A dzieci są celem. Firmy wydają miliardy na reklamę. Wiele z tych działań marketingowych są skierowane do dzieci poprzez place zabaw, zabawki, bajki, filmy, wideo, organizacje charytatywne i parki rozrywki i poprzez konkursy, loterie, gry – za pośrednictwem telewizji, radia, czasopism i internetu. Dla pozyskania zdrowego i fit społeczeństwa powinniśmy z tym walczyć.